Apr 21, 2011

Universal Studio Singapore

We visited Universal Studio Singapore in Sentosa Island. Since they have been seeing Shrek's castle from Harbour Point, they were so excited that they actually got to visit Shrek's castle.

子供達のリクエストに答え、ユニバーサル・スタジオ・シンガポールに家族で出かけてきました。

以前、ハーバーポイントのショッピングモールに買い物に出かけたとき、シュレックのお城が屋上から見え、それ以来ずっとせがまれていたので、今回実際にシュレック城にいけると聞いて、興奮しまくりの子供達です。

Of course first thing they wanted to see is Shrek's castle.

一番最初に見たかったのは、もちろんシュレックのお城です。


We tried to visit Shrek's swamp, but when they tried to open the door, it was locked and Shrek yelled at them.

シュレックの沼地にも行ったのですが、ドアを開けようとしたら、シュレックに怒られました♪

Kids had a lot of fun with bunch of rides.

その他のアトラクションも、もちろんしっかり楽しんできました。

It was such a hot day just like regular Singapore days. We were sweating so badly while waiting for the rides. Just like regular days when he gets tired, here's Noah's strike saying, "I don't want to do anything anymore!!"

シンガポールは年中蒸し暑いのですが、やっぱりこの日も暑かった。アトラクションの待ち時間に、結構汗だくになってました。そしてこちらが、通常通りの疲れ始めたノアのストライキです。

The park was built compact, so it was easier for us to move around one place to the other. We visited on weekday, but it was still a lot of people there. But we got to ride on pretty much everything we wanted. So, it was really good.

Towards the end of the day, lines for the rides were getting smaller and smaller. We rode on Mummy ride right before we left the park. Normally it is at least 80 to 120 minutes wait for the ride, but it was dead empty and we went straight to the ride. I even got lost on the way to the ride going through all the roped path... And sure enough, the ride was sooooo scary (and fun). I have to say we were really lucky that we didn't have to wait at all. Mike and I both enjoyed sooooooo much!!!

パーク自体、かなりコンパクトに設計されており、子供連れでも簡単に回ることができました。混雑を避けて、ウィークディに行ったのですが、それでも結構混んでました。でも、目的のアトラクションはほとんど制覇できました!

パーク閉園時間直前ぐらいになると、かなり空いてくるんです。通常少なくとも80分から120分待ちのアトラクション、「Mummy」が、閉園時間直前、だーれも並んでなくて、ラッキーとばかりに、マイケルと2人で交代で乗って来ました。本当に人っ子ひとり並んでなくて、逆に気味が悪いぐらい。建物自体、行列を見越して設計されているので、入り口からライドまでの距離が長い長い。おまけにミイラのライドなので、不気味な雰囲気で、一人でライドまで歩くのがとても怖くなって、結局気づいたら猛ダッシュしてました…。ライドにたどり着いて、スタッフの人を見たときに、とっても安心したりして…。(でもその直後、すさまじい恐怖ライドのおかげで、大絶叫してましたが…。)

We had so much fun at Universal Studio. Kids had a blast time!!

家族みんな、とっても楽しい一日が過ごせました。子供達も、疲れ果ててましたが、楽しかったようです。

We ate at Hard Rock Cafe Sentosa on the way home. Well, that was our only choice without a long wait since we were starving. Kids ate whole a lot!!

帰りは、ハードロックカフェ・セントサで、お食事です。(近場で待ち時間なしのレストランはここだけだったのです…。)
よほど遊びまくって、お腹も空いていたのでしょう。すごい食べっぷりの子供達でございました。



No comments: