Feb 2, 2008

Ski Trip with Ken

Mike's ski buddy, Ken was in town on business. So we decided to go on a little weekend ski trip to Kita Shiga Kogen in Nagano. We stayed at the hotel located right in the middle of Ryuo ski resort. We had plenty of snow and had so much fun. Ellie and Julia had fun time at the nursery place in the hotel. :-)
マイケルのスキー友達、Kenがペンシルバニアから来ていたので、みんなでスキーに出かけました。今回は、北志賀高原竜王スキー場へ。スキー場は大きくないのですが、託児施設があったのでここを選びました。 週末にもかかわらず託児施設は両日エリとジュリアで貸切でした。ただ、リフトが9時から始まっているのに託児が10時からしかあかないのがちょっと納得いかなかったかな。でも、みんなで楽しんできました。

Hotel was right in the middle of the ski slope. So we had to ride this snowcat to from the parking lot. Ellie had too much fun riding this car.
ホテルはスキー場の真ん中に位置していたので、駐車場から雪上車での移動です。エリははじめての雪上車に大興奮!


Ellie and Mommy went down the slope together. Ellie was not sure about this bunch of white stuff that is making her hands cold.
エリはマミーとそり滑り。楽しんでおりました。

Mike and Ken had a lot of fun.
マイケル&ケン。

1 comment:

Anonymous said...

お帰り〜。さっきMemriのブログを探そうと、Skouson tokyoってググったらトップヒットがここでした。しかもタイトルが ”Ellie pooped in a potty again! "かなり、爆笑してしまいました。
また時々お邪魔します。

私はmixiやってます。よければメールで招待状、送ります。私はダウン症の息子の名前をとってKaiママって名乗ってます!