Sep 23, 2008

Neighborhood Natsu Matsuri

Our neighborhood, Hatsudai, had Natsu Matsuri. It was a small Matsuri, but there certainly were a lot of people there. Bunch of Ellie and Julia's neighbor friends were at Matsuri and danced.

町内の毎年恒例夏祭り、初台阿波踊りです。小さなお祭りですが、商店街の通りはたくさんの人でいっぱいです。エリとジュリアのご近所のお友達もいっぱい阿波踊りに参加しており、みんなで応援です!
We met with Shu-kun, one of Ellie and Julia's favorite friends at Matsuri. They were all dressed up in Yukatas and danced with the Matsuri people.

初日のお祭りは、エリとジュリアだけだったのですが、2日目はお友達のしゅうくんと合流し、浴衣姿でお祭りを楽しみました。(ジュリアは甚平でしたが。)もちろん阿波踊りも、ちびっ子阿波踊りに飛び入り参加で踊っておりました。特にエリは超ノリノリです…。Julia, on the other hand, enjoyed Matsuri food more than dance. She ate whole corn but needed more, so she decided to ask her frineds for food...

一方ジュリアはと言うと、これまたいつも通り阿波踊りよりは屋台の食べ物に夢中。焼きもろこしやから揚げなど、お友達の食べていたものにたかっておりました…。(ちゃんとご飯食べさせてから連れて行っているのですが…あー、恥ずかしひ…)

でも、とっても楽しいお祭りでした♪また来年も楽しめるのかしら…。

No comments: