Oct 1, 2008

First Disneyland Disneysea

Ellie and Julia experienced their first time Disneyland and DisneySea. Mike and I haven't been to Disneyland ever since we went with Stan before Ellie was born, so parents were excited too. Unfortunately weather did not corporate well and we had a misty day all day while we were in Disneyland, but girls did not care about misty weather. They just had too much fun with Mickey Mouse and his friends.

エリとジュリアの初ディズニーデビューです。親の私たちもディズニーランドは本当に久しぶり。エリの生まれる前にStanと一緒に行ったアナハイムのディズニーランド以来、おまけに東京ディズニーランドは初だったので、結構楽しみでした。残念なことに、ディズニーランドの日はお天気霧雨。しかーし、霧雨なんてものともしないエリとジュリア。体中でめいっぱいミッキーとの一時を楽しんでいました。
Ellie was excited before we entered the park because the train we got on to the park had a circle window with Mickey ears!

エリは、ディズニーランドに入る前から大興奮!パークまでのモノレールの中のミッキー型の窓を見た瞬間から超ハッピーでした…。
Ellie was excited to be on Dumbo. I guess it was fortunate and unfortunate about the misty weather. Lines were not too long and we did not have to wait for a long time to get on the rides.

ダンボにものりました!あまりよろしくない天候のおかげもあり、長時間待つこともなくほとんどのライドにスムーズに乗ることができました。
This is Ellie and Julia watching the parade. They were so excited about the parades. Ellie danced with the dancers while parade was in front of her. She even wanted to follow after they left. Julia was a quiet parade watcher, but she was waving really really hard saying "bye-bye" to the parade after they left.

パレードは、子供達にとってかなりのヒットだったようです。エリはパレードが目の前に来ると、一緒にダンサー達と一緒に踊り、パレードが去ると追いかけると主張…。なんとかなだめた感じです。一方ジュリアは、パレードがいる間は真剣に静かに魅入っており、パレードが去ると激しく「バイバイ」と叫んでおりました。
We also watched Goofy and Mickey's dinner show. Of course Ellie didn't care much about dinner and she was jumping around the whole entire time while show was going. The only sad thing was that we didn't get to see the electrical parade because of the weather. They just had a rainy day version of the little parade. I guess we'll have to get there again for the electrical parade.

夜はミッキーとグーフィーのディナーショーを楽しみました。エリというと、お食事はそっちのけでショーに見入っており、ミッキーやグーフィーが出てくると、席を立って大興奮でした…。唯一残念だったことは、悪天候の為エレクトリカルパレードが見れなかったこと。雨バージョンの小さなパレードだけでした。また今度エレクトリカルパレードを観にリベンジにいかなくては!

Day 2 at DisneySea. It stopped raining and we had a good day. We were afraid since there was no school for kids in Tokyo, but not too crowded and we were able to enjoy the park.

翌日はディズニーシーへ。この日は雨も上がり、快適な陽気でした。「都民の日」で東京都の学校がお休みだったので混雑を懸念したのですが全く混む様子もなく、スムーズにライドにも乗ることができました。
Ellie and Julia loved Mermaid Lagoon. This was all for little kids and they loved it. Ellie got on every single ride. Julia was at Ariel's Playground the whole time.

エリとジュリアは、マーメイドラグーンがお気に入り。エリはラグーン内全てのライドを制覇しジュリアはひたすらアリエルのプレイグラウンド内で走り回りました。そのうちエリもプレイグラウンドにジョイン。2人で船の船長気分です♪
Ellie loved seeing Disney Characters. She was so excited every time we saw characters and gave kisses and hugs, held hands, followed them, etc. However, Julia had a little tough time finding out who they were. Well, she knew who they were, but she liked to see them from far distance. Once they get closer to her, she got scared (as you can see in the pictures below...)

エリはディズニーキャラクターに会えた事がなによりうれしかったようです。キャラクターを見つけるたびに大興奮。一緒に写真をとるのはもちろん、ハグやキス、おまけに手をつないだり、追いかけたりを繰り返していました。一方ジュリアはというと、遠くから見るのはとっても大好きなのですが、ある一定の距離以上に近づいてくると大泣き…。「こわくないよ~、大丈夫。」と伝えてもムダでした…。

No comments: