Sep 22, 2010

Neighborhood Matsuri

Our neighborhood Matsuri, Hatsudai Awa Odori Matsuri!

This year, we decided to be part of Matsuri dancers. Kids went to practice sessions and learned how to Matsuri dance properly. Mike also decided to be part of the dancers. (I decided to just watch these people and maybe I'll join in next year.) They all had a matching costume to dance.

町内のお祭り、初台阿波踊りです。子供たちはちびっ子阿波踊りに参加。今年はダディも、初台商盛会の一員として、踊りに参加です!!みんなでおそろいのはっぴです。ノアにもしっかりお衣装をいただきました。
Our wonderful friend, Bezzant family joined us for Matsuri dance. Makayla, Sabrina, and Matthew were great Matsuri dancers!

お友達家族も参加。とても上手に踊っておりました!
We had such a fun time at Matsuri!

楽しいお祭りでした!

Unfortunately the 2nd day was pouring rain and we were not able to dance. But we had a great picture taken and were able to receive a calendar for next year! It was so much fun and we are definitely planning on doing it next year!

残念ながら、2日目は大雨で断念しましたが、1日目にとっても楽しめたので良い思い出になりました。来年も是非参加したいと思ってます!

No comments: