Dec 4, 2010

ASIJ Winter Festa

We went to Winter Festa at ASIJ. (I hope I'm spelling it right...)

毎年この時期に行われる、ASIJ(アメリカンスクール)のウィンターフェスタに参加してきました。バスに乗る時間が遅く、渋滞等で、ついたのは11時近くだったのですが、存分に遊んできました。

Ellie, Julia, and Noah were having too much fun at kids game corner.

キッズコーナーでは、高学年の生徒達が子供向けのゲームコーナーをたくさん用意。エリ、ジュリア、ノアは、おもいっきり遊んできました。
After we had lunch, girls went to get their nails done.

たっぷり遊んだあとは、ちょっと遅めのお昼ご飯。さすがASIJ。多文化の学校の特色を活かし、各国の色々な食べ物を販売、紹介しておりました。ダディはもちろんアメリカン。マミーはタイをいただきました。

その後ガールズは、プロのネイリストさんにネールをしていただきました。
Lastly, we went to take a picture with Santa Clause. But when it gets close to our turn, we noticed that JuJu was not with us. We were looking around thinking she was playing somewhere. Heck, NO!! JuJu was toooo scared of Santa that she decided to hide around the corner. When we found her, she had a big "I'm scared" face on and sitting down with tears in her eyes...

クリスマスシーズン、というわけで、サンタさんがいらっしゃっておりました。せっかくなので、家族で写真を撮ろうと、順番待ちをしていると、気づくとジュリアの姿が見当たらない。あれ??ジュジュは?

なんとジュリアは、サンタさんが怖くて、奥の壁の後ろに見つからないように隠れ、おびえて震えておりました…。

We took a picture anyway. You can see the face of Julia being afraid with tears.

でも、しっかり写真は撮ってきました。ジュリアの顔がこわばっているのは、そのせいです♪

No comments: