Jan 8, 2011

Ellie is 5!!

Happy Happy 5th Birthday to Ellie!!!


エリがとうとう5歳になりました!

For her 5th birthday, we just wanted a small family birthday celebration. But that is definitely not what she wanted. So, last minute call, we invited her neighborhood friends and had an easy-going birthday party at Children's Hall in Shibuya.

I picked Children's Hall so that I don't have to plan much. It was a last minute call but I completely forgot to mention that no presents needed, so everyone showed up with presents. I felt bad. I'm sorry, everyone...

エリの5歳のバースデー。今年は家族でゆっくり過ごそうね、と言っていたのですが、直前になって「パーティーやりたい!テーマはお花!」との訴え。直前すぎて、インビテーション、ゲーム等、なにも支度する時間がなく、仕方なく3日前にEメールでご近所のお友達をお誘いし、児童会館でのパーティーをすることになりました。お花のテーマのパーティーができないので、お花のケーキで交渉成立。

Anyway, I think kids had a lot of fun even I didn't plan anything. (that's why I love Shibuya Children's Hall. They have everything!) They mostly spent time on the 3rd floor running around, doing crafts, computers, mini-theater, etc. Ellie had a great time with her friends.

子供たちは、結果的にはとても楽しんでました。お友達同士での児童会館が、かなり嬉しかったようで、クラフト、遊具、ミニシアター、コンピューター等、かなり激しく遊んでおりました。





Of course Noah was having fun with big people too!

ノアも便乗して、しっかり遊んでました。

After their hard play, we went in the resting area and had a little picnic lunch and cake.

一通り遊んだあとは、休憩室でランチタイム。みんないい笑顔です。






Ellie's birthday cake was flower cake upon her request. Kids were so excited to eat flowers instead of cake though...

エリのリクエスト通り、作りいました、お花のケーキ。カーネーションが、一番時間かかったお花です。なんとか、エリのお気に召したようで、ホッとしてます。

No comments: