Jan 1, 2011

New Year Party

We had a wonderful New Year party at the Bezzant's home. Thanks to Mike and Jennifer for hosting the party. It was so much fun!

2011年元旦。お正月、ということで、お友達みんなで集まって、お餅つきをし、お正月のお食事をいただきました。4家族が集まったので大所帯でしたが、MikeとJenniferの好意でBezzant家に大集合です。

On New Years Eve, Jennifer and I cooked Japanese food together. We made Osechi (Japanese traditional New Year food).

Since it is New Year Eve, we HAD TO have Soba for dinner. It is called Toshikoshi Soba. It is a Japanese tradition to eat Soba to end the year.

This time, we made Soba noodles (buckwheat noodles) from scratch. This was our first time trying it but I think we did pretty good. Noodles were a little fatter than what we see at the store, but it tasted way better than dry store-bought Soba noodles. I think we are going to start doing this every year!

大晦日、Jenniferと2人でおせち料理を作りました。そしてもちろん夜は年越しそば。やはり日本にいるからは、日本文化を重視です。今回は初の試みで、お蕎麦を打ってみました。(写真を撮れなかったのが残念…)素人の初トライなので見てくれはよくなかったのですが、味は極上!一通り必要な物も分かったので、今年の暮れ用に、蕎麦打ち道具を徐々に揃えようかと思ってます。

On New Years Day, we started out with Mochi pounding.

元旦、まずは餅つきからスタートです。

Jennifer and I bought Mochi pounding set at Setagaya Boroichi. (Yes, we had too much fun shopping at Boroichi!) We got Mochi rice prepared and we started pounding. Kids had fun trying it out. It was fun and Mochi was so tasty!!

実は、Jenniferと私、仙台の問屋さんから臼と杵を購入。今年から、本格的な餅つきとなりました。

まずはもち米を蒸すところからはじまり、そして餅つき。ここで役に立ってくれるのは、やっぱり男衆ですね。杵を振り上げて、とても豪快にお持ちをついてくれました。子供たちも初トライ。杵はちょっと重かったけど、とても楽しそうにお餅をついてくれました。


Ellie's pounding Mochi all by herself!!

もちろんエリも、張り切ってお餅つき!

Even Bella tried it too!

ベラも挑戦です。

During Mochi pounding, this is what Noah was doing... Trying to give Makayla as many kisses as he could!!

お餅つきのあいだ、ノアは何をしていたかというと…

ひそかに(?)Makaylaに、チュウ攻撃!!大好きなMakaylaに抱っこしてもらって、さぞかしハッピーだったのでしょう…。

Mochis came out really nice and soft. We had them with Anko (Red Bean Paste) and Kinako (sweet soybean powder). It was really tasty! Ellie and JuJu loved it. JuJu kept coming back for more.

やっぱりつきたてのお餅のお味は最高です。とっても柔らかく、ほのかに甘いつきたて、極上のおもちを、きなことあんこでいただきました。子供たちにもうけが良く、ジュジュは何度もおかわりに来たほどです。

For dinner, we had a wonderful Shogatsu cuisine with 3 layer Osechi. Just a reminder, we didn't buy it, Jennifer and I made it all (almost).

そして、もちろんディナーは日本のお正月料理。おせち料理をはじめ、お雑煮、カニ、お鍋等、日本のお正月を味わいました。

(外国人の10代の少年たちには、やはりなじめなかった食材も多かったようで、今回は一応チキン等のなじめそうな食事も用意しました…。)

We had a wonderful Shogatsu with our friends! Many thanks to Bezzant family for hosting the party!!

今年のお正月も、お友達家族みんなでとても楽しく過ごせました。特に、パーティーホストのBezzant家には大感謝です!

No comments: