Jan 31, 2009

Primary O-Shogatsu Activity

We have O-shogatsu primary activity. Of course a little too late for O-Shogatsu since it is way passed New Year, but still the same month and we did it anyway.

お正月を語るにはあまりに遅すぎる今日この頃。しかーし、やってしまいました、プライマリー正月アクティビティー。ま、外人ばっかで誰も反対する人がいなかったというのが、一番の理由です。そして、自動的に企画は私になってしまいました。それも、帰国した翌日の開催。疲れました…。

Kids were wearing something Japanese, Kimono, Judo uniform, etc. So, primary presidency dressed up in Kimono's too. We had bunch of Japanese traditional games such as Origami, Hanetsuki, Sumo tournament, etc. I think kids had a lot of fun.

プライマリー会長会も総出で着物着用。着付けに苦労しました…。一方、参加した子供達は楽しんでいたようです。着物、柔道着等に身をつつんだ外人の子友達が、日本の伝統ゲーム(羽根つき、折り紙、かるた等)を楽しむ姿は、日本人の私から見ると少々異様。でも、かなり好評なアクティビティーで、既に来年もやろうという声も…。
Ellie and Julia dressed up in Kimono that our friend gave us for free. The fabric was a little too bright and old, but I guess it was okay. This is Julia being sick of wearing Kimono.

エリとジュリアは、いただき物の(というより無理やり置いていかれた)お着物を着ての参加です。ちょっと古い鮮やかな色ですが、まぁ似合わなくもない。とりあえず文句を言わずに…。ちなみにこれは、着物を着ているのに甚だ疲れたジュリアです。
And we had mock Japanese treat at the end. This is Sushi made out of Rice Krispy treat. Sushi is made by Jill and cupcakes are by Jennifer. I thought these were such a clever idea.

最後はもちろんおやつで終了。今回のおやつ、JillとJenniferが頑張ってくれちゃいました。日本もどきおやつです。Jillの素敵なアイデアで、フェイク寿司が登場!ネタはグミで、シャリはなんとライスクリスピーです!カップケーキはJennifer作です。

No comments: