Feb 11, 2010

Ellie's First Ski Experience

Winter time! Ski season!! This year Ellie turned 4, and we decided to have her try skiing for the first time.

冬です。スキーの時期です。エリは今年4歳。初めてスキーを体験させてみることにしました。通常はお泊りで数日間行くのですが、今回はノア・ジュリアをシッターさんに預け、日帰りで行けるスキー場を探してみました。まずは距離とアクセスの良さで、佐久スキーガーデンパラダに行ってみました。

This year, we tried day trip skiing (snowboarding). First place we tried was Saku Ski Garden Parada. This was really close to Tokyo, but snow condition was really bad. (Or I should say there is no snow.)

こちらは、アクセス良好、雪質最悪です。(というより雪がない…。)ユタの良質パウダースノーに慣れている私たちはびっくり仰天!!
I guess it was a good one for Ellie's first trial though.

でも、初めてのエリにとっては、ちょうど良いリゾートでした。

No comments: