Mar 23, 2010

Koto Recital

2010 Spring Koto recital.

2010年、お箏の発表会、おさらい会です。

Our Koto teacher organize recital every 3 years and this year, Ellie performed. Ellie's Kimono was the one she wore for her Shichi-Go-San (7/5/3) about a year ago, so it was a little small. But she was happy about the fact that she was dressed in Kimono, happy enough not to care about Kimono size.

お箏の発表会は3年に一度。今年の発表会は、エリも参加しました。エリは、七五三の時のお着物を着ての参加です。ま、1年前の七五三のお着物なのでちょっと小さくなってしまっているのですが、当の本人は全く気にしていない様子でした。
Ellie performed a koto song known as "Itoguruma" and Mommy accompanied her. I thought she was too nervous, but I guess she wasn't. She did pretty good job.

エリは、「糸車」という曲を演奏しました。二重奏なので、マミーが2箏を担当。緊張しているのかな、と思ったのですが、そうでもなく、なかなかしっかり演奏してくれました。
Ellie was so happy that her primary teacher, Sister Ames came to see her. Thanks, Walt and Evelyn!! You guys are awesome!

No comments: