May 8, 2010

Golden Week Trip 2010 - Ginzan Onsen

We stayed at Ginzan Onsen, one of the famous Onsen (hot spring) spot in Tohoku. It locates along Ginzan River in Obanazawa, Yamagata. There were several wooden inns along the river and were looking beautiful. The are was very small but everything looked really beautiful together.

銀山温泉にステイ。NHK連続テレビ小説「おしん」の舞台となったことで有名な銀山温泉。小さいですが、とても風情がある建物が銀山川の辺に立ち並ぶとても素敵な温泉街です。
We tried Ashiyu (Foot Spa) along the river.

ガールズは足湯でリラックス。
There was a little waterfall nearby.

温泉街のちょっと奥に素敵な滝がありました。
Kids tried Japanese traditional pottery. Ellie (with Daddy's help) made a great bowl. Ellie also made a little grape plate (this is all by herself!.) JuJu didn't quite get there so Mommy took over her dough and made a shallow bowl and a little vase.

子供たちは、伝統工芸の焼き物に挑戦。エリは(ダディのヘルプもあり)すばらしいお茶碗を作成。エリは、独自の趣向を凝らし、葡萄の壁飾りも作成しちゃいました。じゅじゅはというと、粘土と勘違いし遊んでしまったため、マミーがその後を引き受け、浅い小鉢と一輪挿しを作成です。
The place we stayed was Japanese Ryokan (Japanese traditional style inn) and it was gorgeous. We had a private outside Onsen (spa) attached to our room. Kids had a lot of fun with with the Onsen tub.

旅館もとても素敵で、小さな子供への配慮もしていただきました。今回宿泊したのは露天風呂つきのお部屋だったので、子供たちは大喜び!みんなで大はしゃぎでお風呂をエンジョイしておりました。
Meals were wonderful also. We had our private room at the restaurant for our family. Kids had a great meal (more than they needed for sure.) Everything was so delicious and we LOVED our stay there.

お食事もともて美味しく頂きました。小さなこども3人の私たちには個室をご用意いただき、子供たち用に食事も配慮していただきました。子供たちは好物ばかり食べきれない程いただき、大満足です。もちろん大人のお食事もすばらしく、大満足のステイでした。
Noah ate a lot too! He was a happy boy!

ノアもたくさん食べました。

No comments: