Mar 22, 2008

Allan West's Exhibition

Allen West was having an exhibition in Seijyo, so we decided to go visit today. Allan is our friend from the ward who is a famous Japanese-style painter. He has painted art works for Fukuoka Temple, as well as for hotels, station malls, concert malls, and many others.

今日は、エリとジュリアの撮影の帰り、アラン・ウエストの個展に成城まで行ってきました。アランはお友達の有名な画家で、日本画をベースにしたすばらしい作品を数多く描かれ、ホテル、コンサートホール等多くの場所に飾られています。
http://www.allanwest.jp/japanese/galleries_new_c1.html


Before we visit the gallery, we decided to stop for lunch. Ellie and Julia loves pasta, and there was a Italian restaurant "TO THE HERBS" right by the station, so we decided to go in.

個展に行く前に、お昼だったので、「TO THE HERBS」で軽くお昼を食べることに。エリもジュリアもパスタは大好きなので、安易に決めてしまったのですが、お店はとってもキッズフレンドリーだったので、助かりました。子供用イスもあり、ベルトもついていたのでチェアベルトは必要ありませんでした。
http://www.to-the-herbs.com/shop/tky_seijou/

Ellie did not care about food too much, but she was more interested in eating butter straight out of package.

エリは、好物のはずのパスタよりどうもバターが気に入ってしまったらしく、離さずひとりでカップごとなめておりました・・・。


Julia was eating everything she can see around her. We have to admit that Julia now eats more than Ellie.

ジュリアは、手が届く範囲の食べ物をあさっておりました。手が届いたものが何だろうが関係なく口に入れております。今ではエリよりジュリアの方がよく食べます。

After lunch (and of course after cleaning up the kids) we went to the gallery to see Allan's art work. They were all beautiful. His focus this time was all about Sakura (Cherry Blossom) and were so beautiful. (Sakura is also Julia's middle name, but we don't think she understood that part.)

お昼ごはんのあと、個展に向かいました。すごく素敵なギャラリーで、絵もとても素敵なものばかり。今回の個展は桜がテーマだったので、桜の絵画を集めており、春を感じることができました。ちなみに、ジュリアのミドルネームもさくらなのです。4月の桜の時期に生まれてきたので…。

1 comment:

The Harpers said...

Looks like so much fun. I seriously cannot believe how big Ellie and Julia are getting. I miss the Sakura so much right now. It is so ugly and dead in Boston without the smell and looks of the beautiful cherry blossoms!