May 3, 2008

Children's Castle Paly Day

Today was Saturday and it was raining unfortunately. So we went to the Children's Castle in Shibuya. We were not able to go on the deck but play area were huge and there were even a sectioned area for Julia's age kids to play. Music room was so much fun for the kids. Ellie and Julia had too much fun.

今日は土曜日、しかし朝から雨。そこで、家の近くのこどもの城に家族で行くことにしました。雨だったので、屋外の遊び場には出られなかったけど、それでも音楽広場やプレイルーム、ジュリアの年の子供達の遊べるエリア等、エリとジュリアが十分楽しめました。うちの近くにこんなキッズフレンドリーな場所があるのって、いいわー。と改めて感じてしまっていた次第です。今日はDaddyも一緒だったので、子供達はことさらハッピーでした。

Julia's favorite was the kitchen area. She sat on the table and was cooking for a long time. Ellie was first playing at the big kids area with slides and ropes, but she later joined with Julia and cooked together.

ジュリアのお気に入りは、キッチン。座ってひたすらお料理でした。エリは、隣の固定遊具でずっと遊んでいたのですが、そのうちジュリアにまざってお料理です。いったい何ができたのでしょう・・・。



We met Ellie's friend there and found out that there was a little concert. So, we deicded to go see the concert at the music room. There were many musical instruments for Ellie and Julia to play with. Ellie found a xirophone, Juila liked playing a drum. They both played hard in that room.

なかでたまたまエリの保育園のお友達に遭遇です。お友達ママに教えてもらい、11時半から音楽演奏があるとのことで、楽器のお部屋に繰り出しました。演奏を聞いた後、自由に楽器をかき鳴らしていたエリちゃんです。ジュリアは太鼓がお気に入り。必死な形相で太鼓をたたいておりました。



After that, we had lunch around Children's Castle and came home for kids naps. It was a fun day!

その後、ちょっとしたアクシデントもありましたが、結局こどもの城周辺でランチを食べ、お昼寝の時間になってしまったので、おうちに戻ってまいりました。でも、十分楽しい一日でした♪

No comments: