May 5, 2008

Children's Day Outing

Today was a special Japanese holiday, Children's Day. We decided to do something that kids would love to do and we went to Chiba for strawberry picking and Farm Park called "Mother Bokujyo".

今日はこどもの日。というわけで、こども達の楽しめそうな場所巡りにでかけました。まずはエリとジュリアの好物イチゴを食べにイチゴ狩りに、そしてその後、マザー牧場に足を運びました。

When we got to the strawberry field, Ellie and Juila were not sure what was going on, but they saw Mom and Dad picking strawberries and eating, and they caught it right away and start hunting for good-lookig strawberries. (Well, Julia really didn't care if it was riped or not, she just needed something in her mouth.)

やっぱりこどもの日とあり、道路は混んでました。でも、イチゴ狩りのイチゴ農家はどうやらマイナーな所を選んだようで(時期も遅かったというのもあり)貸しきり状態でイチゴ狩りを楽しみました。最初は何をしていいのかわからなかったエリとジュリアでしたが、そのうち慣れて来たようで、イチゴ畑を所狭しと動き回り、美味しそうなイチゴを探しては口に運んでいました。(ジュリアはとりあえず、緑のイチゴも食べようとしてましたが…)

After strawberry picking, we headed out to the farm park (Mother Bokujyo). On the way to get there, we stopped at Ramen place and ate Ramen. This Ramen was extremely tasty and we were quite surprized. There were bunch of people at the farm park, but we certainly had a lot of fun. Ellie and Julia saw and touched many animals.

イチゴ狩りの後は、マザー牧場へ。さすがはこどもの日、混んでました。でも、たくさんの動物を見て触れて、エリ、ジュリアはとっても満足だったようです。
Ellie liked the piggy race the most. She even got her own little piggy stuffed animal and decided to bet on which piggie to win on the last race. Ellie's guess was #3 piggie to win the last race. Unfortunately, we lost our bet, but it was fun enough to cheer our little #3 piggy.

エリちゃんのお気に入りは子ブタのレースです。子ブタちゃんのぬいぐるみを買ってもらい、最終レースの予想に参加。残念ながら予想は外れちゃったけど、でも子ブタのぬいぐるみはエリのお気に入りになりました。

At the end, Ellie and Julia got on one of the rides with Daddy at the park. Daddy seemed a little tight in there, but Ellie and Julia had so much fun!

その後、遊園地エリアで乗り物に乗ることにしました。Daddyにはちょっと狭かったみたいですが、でも、とーっても楽しかったようです。

After the ride, Ellie also wanted to get on the horsie in the carasel. We said only one rice, but Ellie cried and cried in front of the carasel. Finally Daddy gave in and let Ellie ride a horsie.

本当は乗り物1つの約束だったのですが、エリはメリーゴーランドのお馬さんに乗りたくて、メリーゴーランドの入り口の前で泣きまくり…。最終的にはDaddyがあきらめて、チケットを買いにいき、お馬さんに乗ることができたエリちゃんでした。

1 comment:

Dem, Mem and Them said...

What fun! What a great sport Dad!!