May 17, 2008

Palette Field Trip

Palette (Ellie's preschool) had a field trip and we went to Ueno Zoo (again). It was Saturday and there were too many people there, but Ellie had a blast time with her friends at the Zoo. She was so happy walking with her friends.

本日は愛理の保育園の遠足でした。土曜日だったので、とーっても混んでいたのですが、愛理にとってはとっても楽しかったようで、終始ハッピーパワー全開でした。やっぱり違った環境でいつものお友達と接するのは新鮮なものがあったようです。きゃはきゃは叫びながら動物をめぐっておりました。しかし、混雑のせいで寿理亜がベビーカーから見えるものは人のお背中とおしりのみ…。出してあげると喜ぶのですが、座ったままの状態だとちょっと不機嫌でした…。

Ellie especially liked the gorilla section. When we went, they were right in the middle of the lunch time. Bunch of vegetables were thrown at the gorillas and it was fun watching them eat. Ellie and her friends thought it was funny and they were laughing so loud in front of it.

特にお気に召したのはゴリラのようです。見に行ったときちょうどゴリラのお食事中で、お野菜、果物をむさぼるゴリラの姿を見ることができました。これがどうやら愛理とお友達のツボにハマったらしく、ぎゃはぎゃはとはしゃぐことはしゃぐこと…。おそらくゴリラの前で10分は居座ったのではないでしょうか。

After we had lunch, we went to the petting area. Ellie touched bunny and sheep.

帰り際にふれあい広場に立ち寄りました。愛理はウサギさんとヒツジさんにおそるおそる手を伸ばしておりました。

No comments: