Jun 22, 2009

Chunky Boy

My favorite little boy is a chunky boy...

The other day, I went to Noah's 6 month check up and I was officially told by my pediatrician that he is fat. I guess the average 6 month weight is 7kg (about 15lb) but Noah is now 10kg (23lb) and I got a little nervous when I heard that, so I checked US average and it was 20lb. whew!

Well, above US average but not too bad. I guess he is a little chunky, but nice and healthy.

先日、ノアの6-7ヶ月検診に行って参りました。家から程近い富ヶ谷の小児科での検診。ちゃんと測定してもらって、まぁびっくり。10キロ超えておりました。そして「肥満」と言われてしまいました。まぁ、家族のかかりつけドクターで、マイケルもお世話になっており、ダディの体系はよくご存知とあり、「一応『問題なし』と書いておきますね。」とおっしゃっていただきました。

医師の診断とあり、ちょっと心配したのですが、アメリカの標準を調べてみたら、20lb (9KG)。半分アメリカ人なので、あんまり心配しなくてもいいかな、と思っている次第です。No matter how fat he is, he is my cutie little boy!

最近やんちゃが激しくなってきました。

1 comment:

The Harpers said...

Chunky is the way babies are supposed to be. Noah is soooo cute!!