Aug 21, 2010

Hoji

We had memorial (Hoji) service for my parents and we went down to Mishima again. My mother was a Buddhist and everything was done in Buddhist way. It was my mother's 23rd and father's 17th anniversary.

おじいちゃまとおばあちゃまの法事に、三島に行ってきました。さすがに十七回忌、二十三回忌なので、家族だけで行って参りました。

Kids were dressed nicely, so they knew it was a special occasion. But that does not mean they can sit still of course...

法事なので、と思い、落ち着いた色のお洋服を探したのですが…。ジュリアのドレスは少々小さく、ノアのシャツは少々大きすぎ…。
This is where we had Hoji service. Kids were having too much fun at the Hoji place (Buddhism temple) and they were running around during the monk chant...
It was not a quiet setting and I felt bad for the monk. I'm so glad it is over...

法要の間も、全く落ち着きのないコドモタチでした…。とりあえず、終わってホッとしてます。

On the way back, we stopped at my middle school friend's house. They had a little girl who is about Julia's age and girls had fun playing with their friends.

帰りに中学時代のお友達のおうちにお邪魔しました。ジュリアと同じ年齢の女の子がいて、ガールズみんなで楽しそうに遊んでおりました。

No comments: