Aug 4, 2010

Visiting Our Friend's Cabin at Lake Yamanakako

Ellie's school friend, Lisa, had invited us over to her cabin up in Lake Yamanakako. It has been so hot in Tokyo, so it was really REALLY nice to get away from Tokyo heat and go up in the mountains.

Cabin was really nice. It was in the gated area and house was designed in western style with nice garage. (I'm sure Garage part is Lisa's Dad's preference.)

エリの幼稚園のお友達の別荘にご招待いただき、山中湖に行ってきました。東京は猛暑を超え酷暑だったので、涼しい山の気候は極楽です。別荘もとてもゴージャスで、素敵な夏を過ごすことができました。

Girls had too much fun with their friend. Noah also had a fun time with the girls.

ガールズは、お友達とはしゃぎまくり…。もちろんノアも一緒にはしゃぎまくり。(後ろに見える足はノアです)

Don't ask me why Noah has no clothes... It was his choice...
We went to the park nearby. It was in the woods and kids had so much fun there.

忍野八海の近くの公園に足を運びました。子供向け遊具や広々とした芝生があり、子供たちは大興奮。

Noah was trying to be a cowboy.

ノア、カウボーイに変身!
Ellie is like a monkey climbing really high up!

エリは一番てっぺんまで登り、まるでおサルの様。
Julia being scared of everything, she of course didn't want to go too high, but she wanted to do just like her big sister was doing. So she tried her best. (and of course there was a cry involved since she could not get down by herself.)

ジュジュは何においても怖がりなのですが、でもエリのやっている事と同じことをしたい!というわけで、そんなに高い所まではいけませんでしたががんばりました!(もちろん一人で降りれなくなり、泣きました…)
There was a little pond at the park and kids had a fun time there too.

公園には、子供が遊べるちょっとした池もあり、子供たちはずぶ濡れで遊んでました。
We also drove to Lake Kawaguchiko and visited monkey park. We got to see the monkey show. Kids had a lot of fun. Noah was fascinated with it and he was staying still and watching 40 minutes monkey show.

山中湖から、近くの河口湖までドライブ。河口湖猿回し劇場に行ってきました。この猿回しのショーが子供たちには大ヒット!ノアは、40分のショーをとっても興味深そうにじーっとおとなしく見てました。

This is the monkey who performed.

こちらが、猿回しを披露してくれたおサルさんです。
This is Ellie trying to feed the monkey.

こちらは外にいたおサルさんたち。エリがエサをあげています。
Ellie and Noah got to shake hands with the monkey. Of course it was too scary for JuJu.

エリとノアは、おサルさんと握手もしました。ジュジュは、「こわい~~!!」とのことで、握手なんぞもってのほかです。

No comments: