Dec 19, 2008

Beginning to look a lot like...

As you all know, we were quite busy last month and it took us awhile to get our Christmas decoration out. But finally, our house is looking like Christmas now.

11月があわただしく過ぎ去っていき、既に12月も半ば過ぎ。なかなか時間がなくてクリスマスの飾りつけができなかったのですが、とうとうクリスマスデコレーションを引っ張り出してきました。

You see the paper tree that is growing direct as one of the branches is one of Ellie's Christmas craft. This tree was put on our tree under Ellie's precise direction. She wanted this paper tree up on the tree just like how it is...

今年のツリーのデコレーションは子供達が主に行ったので、色の統一感等は一切なし。おまけにイタズラが激しいため、子供達のデコレーション終了後、オーナメントは全てツリー上方に移動いたしました…。ちなみに、ツリー右上方、木から垂直に生えている紙のクリスマスツリーは、エリのクリスマス工作です。エリの「ここに飾る!」との主張により、この場所に落ち着きました…。When we start receiving Christmas cards, we feel Christmas are around the corner.

クリスマスカードが届き始めると、更にクリスマスが近づいてきななぁー、と実感します。Last year, we had only 4 stockings (and Julia's was pretty sad looking.) This year with Grandma's help, we got stockings for everyone in our family.

去年は4つしかなかったクリスマス靴下(おまけにジュリアのは寂しかった…)ですが、今年は家族も増え、5人分ちゃんとそろえました♪Nativities are one of my favorite things. This year, beautiful (was it Balisian?) Nativity came from Tami as a birthday gift.

ネイティビティーのセットは、私の大好きなコレクションなのですが、今年の誕生日プレゼントにTamiからいただいた素敵なネィティビティー。中にキャンドルが入れられるお洒落な一品。お気に入りです。And sugar cookies. When I bake these, I really feel Christmas is near.

そして、毎年恒例のシュガークッキーです。今年はエリがデコレーションを手伝ってくれました。これを焼くと、もうクリスマスはすぐそこです。(ちなみに、特大キャンディーケーンはダディー作です。)

No comments: