Dec 28, 2008

Ellie and Julia First Sleepover

Right after Christmas, Mike and I got really sick. Unfortunaltey, Ellie and Julia's schools were out and they were at home. Since parents were sick and we could not watch the girls, Julia (I'm sure with the help of her older sister) decided to drink shower soap.

クリスマスの後、両親2人風邪でダウンしてしまいました。子供達は全く健康だったのですが、あいにく保育園もお休みに入っており、パワーの発散場所が無く家にいることに…。ところが、親の目が行き届かなかったため、なんとジュリアはBath and Body Worksのシャワージェルを一気飲み。さすがに慌てました。

We figured that we cannot take care of the girls, and we called for help. The very kind Spohr family came to help us right away, and they took Ellie and Julia for a night.

この状態では子供たちに目が行き届かない、と悟った私達。ヘルプを求めることにしました。そして、親切な友人の家族、Spohr家が手を差し伸べてくれて、エリとジュリアは初の両親から離れてのお泊りをすることになりました。

It was their first sleepover away from parents and they were so happy. It seems they had whole a lot of fun at the Spohrs. Julia didn't even say a word of "Mommy" or "Daddy." We went to pick them up next morning, but it seems that they still didn't come home...

初めてだったのでかなり心配したのですが、当の本人達はとっても楽しんできたようです。寿理亜の口からは、マミーのマの字も出なかったそうな…。(それはそれでちょっと寂しいですが。)お友達のティファニーと楽しく遊んで、翌日笑顔で帰ってまいりました。

No comments: