Dec 13, 2008

Ward Christmas Party

Ward Christmas Party this year was pretty fun, except... Julia got high fever after her nap and she ended up staying at hom with Grandma. So Grandma didn't get to come and we also up the time. We thought it started at 6:00 but with bad traffic we arrived at 6:30. But it actually started at 5:30. We were way late, but we had fun.

教会のクリスマスパーティー。今年はというと、直前ハプニング続出でした。まず、ジュリアがお昼寝のあと熱を出し、グランマとお留守番することに。そこで、エリ、ダディー、マミーの3人で繰り出すことになったのですが、教会までの道のりが大渋滞。さらに開始時間を完全に間違い、5時半スタートのパーティーに1時間遅刻…。大波乱のスタートです。

We didn't miss much. There were food still left when we got there. We were on time for all the programs. Nativity scene was performed by primary children and Ellie was one of the animals at the stable. (Well, she was a raindeer since she had her raindeer headband on.) Noah was baby Jesus.

大遅刻はしたものの、食べ物も残っていたし、プログラムにも間に合いました。子供達のネイティビティーの発表では、エリはイエス様のうまやにいた動物でした。どうやら、トナカイのヘッドバンドをしていたので、自分から志願してトナカイになった様です。ノアはベビーのイエス様でした。

At the end, Santa visited us. Ellie was scared last year and did not even get close, but this year she was fine being with Santa. We know Julia would be scared, but she was sick at home and didn't have to deal with it.

パーティーの最後にサンタさんがやってきました。去年のパーティーでは、エリはサンタが怖く結局近づくこともできなかったのですが、今年は全然大丈夫でサンタと記念撮影です。ジュリアはおそらく怖がったでしょうが、幸か不幸かジュリアはおうちでお留守番だったので大丈夫でした。

No comments: