Dec 13, 2008

Palette Christmas

Ellie and Julia's school had a Christmas party. Each class was doing a little presentation on the stage.

エリとジュリアの保育園のクリスマス発表会です。今回はグランマも観に来てくれました。

Julia's class presentation was Tarzan singing and dancing. (Kids pick what they want to do, so most presentations end up being nothing to do with Christmas.) Julia got up on the stage smiling. But as soon as music started, she was frozen and stared at people (and did nothing...) She was of course happy and singing AFTER the presentation...

ジュリアのクラスの発表は、ターザンダンスでした。(どうやら子供がやりたいことを選ぶらしく、ほとんどの発表はクリスマスと全く関係ないものになってしまうようです。)ジュリアは笑顔で登場。ご機嫌でステージに上がったのですが、音楽が始まると怖い顔で観客を凝視しておりました…。

Ellie's class all became Japanese little boy and sang "Kitakaze Kozo no Kantaro." (Sorry, don't know how to translate.) But two kids from her class started screaming cry and Ellie decided to join them. By the way, she fell and hurt her nose the day before, and the scar on her nose is coming from that...

エリのクラスは、「北風小僧の寒太郎」の発表です。こちらも笑顔で手を振りながら登場したものの、どうやらなにかがお気に召さなかったご様子。音楽が始まると、隣で泣きじゃくりのお友達に混ざって、終始ご機嫌斜め顔でした。(結局踊らなかった…)

ちなみに、エリのお鼻の上の傷は、前日に転んで怪我をしたものです。出血がひどく、病院にまで行って来ました…。
At the end of the party, we had Santa's visit. This Santa happens to be Mike every year. He gets asked by the school to do Santa for them. Older kids were asking questions to Santa and he was trying hard to answer all the questions in Japanese and English.

全ての発表の終了後は、サンタさんの登場です。(このサンタさん、実は中身はマイケルなのです。毎年保育園のご依頼で、サンタになりすますマイケルなのでした。)質問コーナーでは、子供達に質問を投げかけられるサンタさん。がんばって日本語と英語を混ぜながら、答えておりました。
Santa even got a question from the mayer of Shibuya ward.

中には、渋谷区長とのツーショットも。渋谷区長からのじきじきのねぎらいのお言葉と質問まで飛び出しました。
At the end of the party, we had picture opportunity with Santa. But Julia was not too appreciateive about the picture with Santa. She was scared of Santa. Santa even tried to reveal his identity, but no luck. She just did not like that picture moment.

最後にサンタさんとの記念撮影。…なのですが、ジュリアはどうもサンタが怖い!サンタさんからのだっこも拒み続けておりました。ダディーなのに…。
Ellie was fine with Santa this year. Last year, she was just like Julia crying and did not want to do anything with Santa. I guess she has grown. Nice but kinda sad...

エリの今年のサンタとの記念撮影は、滞りなく行われました。去年は今年のジュリアと全く同じ状況だったのですが、なんと成長したことか。親としてはうれしいけど、ちょっと寂しい…複雑な心境です。
Santa and Grandma (and crying Noah)

最後は、サンタさんとグランマとの記念撮影。ノアはというと、どうやらお腹がすいていたようです…。

No comments: