Aug 29, 2009

Beach Trip with Friends

We've been keeping in touch with Ellie's school friends family. We've been talking about going on a surf trip and finally we make it! 3 families got together and went out to Ooarai beach in Ibaragi. Weather forecast was supposed to be rain, but it turned out such a beautiful day.

エリ、ジュリアのP園のお仲間、Kちゃん、Sくん家族との、ファミリートリップです。(KちゃんもSくんも、退園してしまいましたが、未だに仲良くさせていただいております。)今回は、Kちゃんファミリーの企画により、茨城県大洗のビーチに連れて行っていただきました。天気予報は雨だったのですが、快晴の夏晴れ!最高の天気に恵まれました!

Daddy rented a surf board and started his first trial of surfing.

今回の目的は、ダディたちのサーフィンなのです。Kちゃんパパがサーファーなので、ご好意によりダディはご教授いただくことになりました。Kちゃんパパ、ありがとう!

Kids were so happy seeing their friends. It has been awhile since they saw each other last, but they certainly remember each other. (not sure about Julia, but Ellie definitely does.) They were so excited to play at the beach.

子供達は、久しぶりに会えたお友達と大はしゃぎ。ビーチのお砂遊びや、海での波遊びを、楽しんでおりました。
 
Ellie likes playing in the ocean waves. She got her own tube and she goes in the water right away without a fear. Most of the times we had to watch carefully because she goes in too far out.

エリは、海の波で遊ぶのが大好き。お気に入りの浮き輪を装着し、一人でずんずん海に入っていきます。怖いもの知らずなので、大人が気をつけていないと、流されちゃうぐらいの深さのところまで一人で行ってしまうのです。

Julia, on the other hand, does not like waves at all. She sits on her princess beach chair and does not move at all.
D: "Juju, let's go play in the ocean."
J: "No!! I no like play ocean!"
Daddy held her and took her in the ocean, but she cried the whole time...

一方、ジュリアは、正反対。海の波が怖いようで、全く入ろうとしません。自分専用プリンセスビーチチェアの腰を据え、そこから一歩も動こうとしません。ダディが抱っこで海に連れて行ったら、大泣きでした…。

This is Noah with his friend who is 2 months older than him. He is a little sleepy boy in this picture.

こちらは、海の家でお友達と遊んでいるノアです。お友達のYくんは、ノアより2ヶ月年上。ノアはちょっと眠そうでした…。
 
Daddy struggled his surf trial first, but he seemed to like it.

ダディの初サーフィンですが、なかなか苦戦はしていたものの、波に乗る感覚がスノボのパウダーライドに似ている様で、すっかり気に入ったようです。

Mommy got to try surfing too, and I really like it. It was so much fun! I got to stand on the board a couple of times.

実はマミーもダディのボードを借りて、サーフィンをしてみました。これが、なんと楽しいこと!何回かトライしたのですが、数回ボード上で立つことができました!楽しすぎで、ホント、ハマってしまいそうです。
 
It was so much fun.

楽しい夏の思い出が増えました。Kちゃんご家族、本当にありがとう!またあそびましょ!

No comments: