Nov 6, 2008

Baby Boy

Here we go. I'm finally caught up. I get to post our new born baby picture.

ようやく今までのキャッチアップができました。そして、ベビーの写真をアップできますっ!(いままで怠惰だった私が全部いけないんだけどね…。)

Our new baby was born on Nov 6. He was supposed to come out on Nov 3rd since that was the day that I scheduled first. But Daddy thought it would be a good idea to have him come out on the 6th since Julia and Ellie were both born on the 6th. I thought it might be cool to have him come out on the 6th. If I had to do it all over again I would have picked the early date. Since I delayed the delivery 3 days, he grew quite a lot during these 3 days and he decided to come out big. That is how he became 8lbs 15oz.

11月6日に、元気な男の子が生まれました。本当は3日に生まれる予定だったのですが(計画出産をしてくれる産院なのです!)Daddyの強い要望で6日と相成りました。エリもジュリアも誕生月は違うものの、みんな6日に生まれているので、今回も6日だったらいいじゃん、とのご意見です。まったく…。3日余分に臨月妊婦でいる身にもなって欲しい…。最後の3日間はお腹中ベビーに圧迫されている感じで、とーっても大変だったのよっ!おかげさまで、生まれたときの体重は、なんと4050g!ビッグでした…。でも、産院はいつもどおり世田谷区奥沢の田中ウィメンズクリニックだったので、快適に出産できました♫
This is Daddy and baby just came out. Daddy is so happy to hold his new-born son.

Daddyと生まれたばかりのBabyです。初の男の子とあって、Daddyも少々感慨深い(?)ものがあるようです。

1 comment:

Dem, Mem and Them said...

Congratulations you guys! I can't wait to get over there to see him. Huge guy! Mike says he was born with a beard already! Ya, right!!