Nov 10, 2008

Tanaka Women's Clinic

I have to say that I absolutely LOVE my hospital for giving birth to 3rd child. My friend, Laura, introduced me to Tanaka Women's Clinic and it has been my favorite clinic ever since.

今回の出産でお世話になったのは、前回ジュリアの時と同様、私の一番お気に入りの産婦人科、田中ウィメンズクリニックです。この病院は、以前お友達のLauraから紹介してもらい、それ以後「出産はこの病院しかない!」と断言しているぐらい、すばらしい産婦人科医院です♪

Here's the list of things that I like about Tanaka's.

お気に入りの理由はというと…

1. Painless delivery! 無痛分娩の老舗!

Dr. Tanaka is an anesthetist and he gives epidural to all of his patients. I hear he is the first doctor who brought in epidural technique to Japan. My delivery was totally nice and calm. I was checking emails during my labor until very last minute of my delivery.

このクリニックは、完全無痛分娩。田中院長は麻酔科のドクターで、硬膜外麻酔の無痛分娩を日本で初めて導入した方だとか。おかげさまで大きさのわりに出産は全く問題なく、逆に快適でした。陣痛の真っ只中にメールチェックしてた私。快適さを物語っているでしょ♪

2. Scheduled delivery 計画出産

This is another beautiful thing about Tanaka's. We don't have to wait until labor comes! And we get to pick baby birthday! Ellie and Julia were both born on the 6th, so we decided to have this baby on the 6th as well.

こちらでは、計画出産を行っているので、なんと自然陣痛を待つ必要がないのです。おまけに出産日も選べたりする。エリとジュリアは(これは単なる偶然だけど)、2人とも6日生まれなので、今回も6日に出産できました。(おかげでおなかの中で育ってしまい、結局4,000kg越えだったけど)

3. Gorgeous meals during my hospital stay ゴージャスなお食事

I love every meal during my stay at Tanaka's. They totally accommodated with my diet (no coffee, no tea, etc.) and I had wonderful time on every meal!

病院滞在中のお食事がこれまた豪華なこと!さりげなーく伊勢えびやあわびが、病院の食事メニューに並んでいるのです。おまけに宗教上の理由で食べれないものや飲めないものにも快く対応してくれて、特別別メニューをいただいてしまいました♪

4. Friendly nurses フレンドリーでアットホームな環境

My stay was gorgeous! I was treated so nice and loved my stay at Tanaka's. Mike told people that I was staying at the hotel instead of hospital. I have to agree that my stay was as nice as hotel stay.

助産師さんやドクターの皆様、みーんなとっても気さくで話しやすく相談にものってくれて、入院生活を楽しく過ごしました。マイケルなんか、「うちの妻は今ホテルにいるから。」とかジョーク飛ばしてましたが、まんざら全て冗談でもないと思えるほど、快適な入院生活でした♪

This is Dr Tanaka and my little baby. He delivered Julia as well.

田中先生と生まれたばかり(それも直後)の息子です。ジュリアもこんな感じで田中先生にとりあげていただきました。

ちなみにこちらが、病院のウェブサイトに掲載してもらった私のコメントだったりします。

1 comment:

dragon family said...

Hi there !
I saw your blogger while I'm searching about hospital for womens clinic. And I've read your blog site . Its great family you have. I might go and check Dr. Tanaka's clinic .
By the way, Im from Tokyo too .
Ill follow you on your blog. Seems your a wonderful Mom . And I wish I'll be the same as you soon .I'm not sure if Im Thank you for sharing .

Sincerely,
Mary Ann
maryryu2002@gmail.com