Mar 28, 2009

Hanami Party!

It is time for Sakura (cherry) blossoms in Japan. When Sakura is out, everything is pink around Sakura trees and it is just gorgeous.

桜の季節がやって参りました。桜が開花すると、あたり一面ピンクに染まり、美しい光景が見られます。

Since it was still the end of March (or maybe it is slower this year) blossoms are still not all the way out. Actually it just started a little bit. But we had Hanami party anyways.

まだ3月ということもあり(もしくは今年は少々遅いのか)桜は咲き始めたばかり。しかし、土曜日ということもあり、家族でお花見に参加してまいりました。

One of my good friends from Yokohama always invites us to Hanami party. Unfortunately it rained last year and Hanami was canceled. But we had a nice gorgeous day this year and we certainly enjoyed it! We packed lunch and had picnic there. Girls had so much fun running around, climbing up on a tree and picking flowers!

毎年お花見に招待してくれる横浜のお友達、Tちゃんに、今年もご招待いただきました。去年は残念ながら雨で中止になってしまったのですが、今年はお天気快晴。ランチを持参でピクニック。エリとジュリアは、芝生を走り回ったり、木登りしたり、お花を摘んだりと、とても楽しんできました。

Hちゃんのベビーも来てました。ノアより2ヶ月年上のJ君。パパそっくりでした。
This is Daddy's little joke. Just letting you know that it is not a child abuse. Julia loved it and she was laughing so hard the whole entire time. Daddy tried to get her down but she didn't want to get down.

ダディのちょっとしたジョークです。(子供虐待ではありませんよ!)ジュリアはどうやらとーっても楽しかったようで、終始笑顔。降ろそうと思っても、「降りたくない!」と宣言されました…。

No comments: