Jun 27, 2008

Visiting Grandma and Grandpa

It's summer time and we are at Grandma and Grandpa's house in Logan, Utah! It was a long flight for us and also Ellie and Julia, but they made it all the way. Julia mostly slept on the plane, so it was not too bad. Ellie didn't sleep like Julia did, but she quietly watched her favorite "Little Einstein" shows on Daddy's phone. So I say everything was good.

毎年恒例のユタへの里帰りです。今年は夏にしてみました。飛行機の道のりは、エリとジュリアにとっては長かった…。でも、今回はたまたまお友達の家族と一緒だったので、結構楽しみました。ジュリアが一番心配だったのですが、サンフランシスコまでの9時間の飛行中、結構ずっとねててくれてかなり助かりました。エリはというと、用意周到に持って行ったiPodで大好きな「リトル・アインシュタイン」に熱中。これまた静かに見入っていてくれてラッキー。その後の乗り継ぎ便では、日本時間夜中というのもあり、飛行機に乗った瞬間みんなで熟睡。ソルトレークシティまで到着です。そこから車で1時間半の道のりを何とかこなし、無事、マイケルの地元、Loganにたどり着きました。

Ellie was so happy to see Grandma and Grandpa. We thought she would not remember, but she certainly did.

エリはおじいちゃん、おばあちゃんに再会できてとってもハッピーです。年に1-2回しか会えないので、覚えてないかと思ったのですが結構覚えていて、再会した瞬間に飛びついていきました。


We thought the girls would have hard time with the jet lag, but they did pretty good. They slept a long time on the first night and seemed adjusted after that. They had a long nap on the first night together in Grandma's crib. (The crib was supposed to be for Julia, but Ellie jumped in.)

エリ、ジュリアとも時差ボケが激しいのでは、と思ったのですが結構そうでもなく、初日の夜ぐ~っすりねむりこけて翌日からは結構大丈夫でいつもどおり活発に動いておりました。ただ、初日のお昼寝がちょっと長め(ま、仕方ないですが。)おばあちゃんに用意してもらったベビーベッドで仲良くお昼寝です。(ベッドはジュリア用だったのですが、エリが乱入しました。)


This is Ellie and Julia's cousin, Nate. He is looking really good!

いとこのNateです。エリはNateが結構お気に入りだったようです。


Ellie loved getting on the swing there. She sometime has to fight with Nate to get in. She especially loves when her cousin, Sarah was pushing her.

エリは、おばあちゃんの家にある木にかかったブランコが大好き♪時々Nateと取り合いになるぐらいの執着ぶりです。エリのいとこのSarahに押してもらってのブランコが大好きのようです。

No comments: