Jun 30, 2008

Trip to Yellowstone National Park

One of the highlight of our US trip was the family trip to Yellowstone National Park. Either the girls or Mom had never been there, we were very excited and had fun surrounded by the great nature.

アメリカ滞在中、ユタから少々足をのばし、ワイオミング州にあるイエローストーン国立公園に家族で行ってまいりました。エリ、ジュリアはもちろんママも行ったことがなかった国立公園だったので、大自然に囲まれて、とてもステキな夏の思い出になりました。
なんといっても壮大な自然と野生動物たちに圧倒された、というのが率直な感想でしょうか。3日間という短い間でしたが、とても満喫してきました。

It was such a long drive from Logan, Utah (where Grandma and Grandpa are) to the Yellowstone, the girls got bored and had to get out of the car once in a while. This is a huge ranch right by the freeway pretty close to the park. Scenarios were beautiful and girls had a lot of fun picking flowers.

滞在先のユタから車での移動だったのですが、アイダホ州を経由してワイオミング州の国立公園西口からのエントリー。長時間ドライブだったので、子供達は車の中で退屈になってしまうことが時々ありました。そんなときは、車を路肩につけてお外でちょっくら気分転換。ホントなにもないド田舎でしたが、その場で見つけたたんぽぽの綿毛を吹いたりして楽しんでいた子供達です。

As soon as we entered the park, we saw a buffalo. Ellie was so excited and wanted to greet with him (we of course stopped her.) We also saw deer shortly after and Ellie was so happy.

公園内に入ると、早速野生のバッファローとのご対面。大興奮のエリ。「いいこいいこする~!」と言いだし、説得に苦労しました…。その後、幸運にも野生の鹿ともご対面。超ハッピーなエリちゃんです。(鹿はおしりだけの写真ですが…)

We stayed at Red Lodge in Montana on the first night. From Yellowstone to Red Lodge, we drove above the treeline. It was such a gorgeous view. There were still snow on top of the mountain and Ellie had fun playing with snow. Julia on the other hand was dead asleep in the car...

その日の晩はYellowstoneからさらにドライブを続け、モンタナ州のレッドロッジでステイ。ここまでのドライブの景観がまたゴージャスそのもの!山越えのドライブなのですが、木が生息できる標高をさらに越えるため、ある一定の高さまで来ると木の存在がぱったりとなくなるのです!頂上まで来ると、どこで木が途絶えるのかのTreelineがばっちり見える。スゴかった。
頂上には雪が残っており、エリは真夏の雪遊び。(ジュリアはというと、車の中で熟睡です…)

On day 2, we went around all over in the park. We saw natural hot springs, geysers, etc. The Old Faithful geyser was really amazing and we enjoyed watching the water shooting up on the air.

2日目は、国立公園内めぐりです。間欠泉や天然温泉、滝などいろいろ観て回りました。なにせ広大なスケールの公園なので、1つの観光スポットから次に行くまでにも車で30分以上かかることがざら…。でも、立ち寄るところは各所にあり、ドライブしながらも野生動物を見ることができ、楽しいドライブでした。やっぱりハイライトは、オールドフェイスフル間欠泉。ほとんど予測された時間どおり、すごい勢いでお水を空中に噴き上げている姿に感動です。
We were pretty lucky and we got to see many wild animals along the way. We saw a wolf, moose (or elk), grizzly beer, black beer, etc. Ellie liked the little squirrel we found while we were waiting for the Old Faithful Geyser. She was chasing after him, but of course he was way faster than Ellie...

今回、本当にラッキーなことに、オオカミ、ムース、熊などなど、野生動物として出くわすのが結構珍しい動物も見ることができました。ムースなんか、車のすぐそばのところでゆっくり草を食べていたので、かなり大感激!おまけに黒と茶色の熊まで見ることができました!エリの大のお気に入りはリスでした。間欠泉噴出までの待ち時間に見つけたリスさん、エリは追い掛け回しておりましたが、やっぱりリスさんのほうが速かった…。

No comments: