Jul 19, 2008

Toshimaen Pool

Since it is the beginning of 3 day weekend, we thought roads would be jammed everywhere. So, we decided to stay inside of Tokyo and have fun. Since we get discount ticket from Daddy's work, we decided to go to Toshimaen Pool.

本日、3連休の初日とあって、おそらくどこに行くにも道が混んでいるだろうと考え、都内で遊ぶことにしました。幸運にもダディーの職場からもらった豊島園プールの割引チケットがあり!おまけにエリとジュリアは2歳以下なので、タダ。というわけで、早速家族総出で朝一で繰り出すことにしました。

We went this place last year and had a lot of fun, but we remember being really crowded. So we decided to get there first thing in the morning. We thought our arrival time was perfect, but Mommy screwed up the park open time and we were there 1hour early... So we chilled in a car for awhile. The girls watched movies and finding stuff to do in a car. They did pretty good job waiting.

豊島園プールは去年も行ったので、勝手は結構わかっているつもり。朝一で繰り出して、荷物が置ける場所を確保し、その後はプール遊び、という手順。早速朝一で向かったのはいいのですが、あれ?開園時間が一時間後??どーして??あっ、そー言えばまだ7月19日。まだ夏時間の開園ではなく、開園時間を間違って1時間前に到着してしまった私たち…。なんてことっ!そー言えば、去年は8月に入ってから来たわ…。みんな、ごめーん…。
というわけで、1時間ほど車の中で時間つぶしをしていただくことにしました。子供達は、車でDVDを観ていたり(もちろんエリとジュリアの大好きなリトル・アインシュタイン!よかった~、車にDVDプレイヤー搭載しておいて…)、おもちゃで遊んだり(お気に入りはサングラス)と大忙し。あまり1時間待ちも苦にならなかったようです。ホッ。

We were allowed to get in a little earlier than the time that park opened. We were definitely one of the people who were there first. (There were several others who screwed up the time as well.) We settled down our stuff and start playing. We liked lazy river the most. After lazy river, we played at the wave pool and kiddy pool.

時間間違って1時間前に到着した家族はもちろん私たちだけではありませんでした。ので、園も気を利かせてくれて開園15分前ぐらいにゲートを開けてくれました。ありがとう~♪そして中に入ると、プールまっしぐら。とりあえず荷物を置き、早速プールへ。やっぱり一番のお気に入りは流れるプールです。ジュリアは浮き輪で浮いているのがお好きの様子。その後、波のプールや子供プールも探検。でも、子供プールのお水はちょっとジュリアには冷たかったようで、すぐに出てきてしまいました。

After all the pool activity, we thought kids were both tired. But Ellie wanted to do some rides at the amusement park area. So she got to get on several rides. Her favorite was Anpanman ride. She did it twice and she was so happy. After that, she rode a little train, carousel, etc. She was having fun a lot, but Julia was too tired. She did carousel once and that was enough for her.

ひと通りプールで遊び、持参したお弁当を賞味したあと、子供達はおねむの様子。さて、引き上げるか…。というわけで、片付けて車へ向かおうとしたのですが、途中豊島園遊園を通り抜けての帰途のため、おもしろそうな乗り物を見た瞬間、エリは「乗るー!」と言い出しました。ま、割引チケットには乗り物も乗り放題なので、いっか。というわけで、エリにも乗れる乗り物を探してのりました。メリーゴーランドをひとまず家族で楽しんだ後、ジュリアはお疲れの様子。もーいいみたい。でもエリはそれだけでは満足しておらず、アンパンマンの乗り物、汽車等々、ぞくぞくと楽しんでおりました。付き合っている大人の私たちのほうが疲れが最高潮に達してたりして…。もちろん、帰りの車の中では2人とも熟睡です。

The tired girl stayed quietly in the stroller while Ellie was having fun with the ride.

お疲れのジュリアは、エリがアンパンマンの乗り物を満喫している間、ベビーカーでおとなしくお留守番しておりました。

No comments: