Jul 27, 2008

Dogashima and Jukkoku

Day3, we went to Dogashima for a boat ride around these huge rock formations. It was a hot day but we stayed cool on the deck of the boat and had a fun boat ride. It was pretty cool that the boat went inside of the cave. Ellie says "Wow, Daddy!" while we were in the cave.

3日目、堂ヶ島の観光遊覧船に乗りに出向きました。とっても暑い日だったのですが、遊覧船観光はかなり楽しんでいたエリとジュリアです。遊覧船からの景色は最高!おまけに遊覧船が、海の洞窟に入っていくというツアー。洞窟内で「わーぉ!」と叫んでいるエリでした。
After the boat ride, we enjoyed Sushi in Dogashima. Ellie was going out of control and was just running around the sushi restaurant. Julia enjoyed Natto rolls, but Daddy did not like her when she rubbed it all over him. (Daddy says he got "Natto"ed.)

遊覧船観光の後は、地元の新鮮な鮮魚を扱うお寿司屋さんでお寿司を堪能。エリは迷惑なことにおすし屋さんの店内を走り回り、その間ジュリアは納豆巻きを楽しんでおりました。しかし、その納豆のいっぱいついた手でジュリアがDaddyをよじ登ろうと触った時は、さすがのDaddyもかなりのご立腹…でした。

On the way home, we drove through Izu Skyline. This road is Daddy's favorite driving route. Mommy and the girls don't care about the winding roads as much as Daddy does, but the view from the skyline is certainly beautiful. It was a great drive for girls to take naps too.

帰り道、伊豆スカイラインをドライブして帰りました。この道は、Daddyのお気に入りのドライブルート。Mommyや子供達はくねくね道ぐらいにしか思えないのですが、どうやらそのくねくねを走るのが楽しいらしい。でも、景色は最高なので、まぁ、良しとしましょう。くねくね真っ最中は、子供達すやすやとおねむでございました。

When we get to Hakone mountain, we stopped at Jukkoku Toge and went on a cable car to the mountain top. The view was supposed to be beautiful, but very unfortunately clouds came in and we were not able to see. Very sad. I guess we'll have to do this again some other time. Girls had a lot of fun just riding the cable car.
Hakone is very close to where I grew up. This is where I hang out quite a lot when I was young. It was strange to come back with my family...

箱根までたどり着いたところで、子供達も起きだしたので、十国峠で休憩です。ケーブルカーがあるので、乗ってみることにしました。(この箱根周辺は、おもいっきりMommyの地元。昔からよく遊びに来ていました。)ケーブルカーで頂上に上った後の景観はとても美しい…はずなのですが、あいにくの曇り空で全く見えず…。悲しすぎ~。また来るしかない…。

No comments: